T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / KARAKÖPRÜ - Milli İrade Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Yeşil Gelecek ile Akademik Başarıda Yenilikçi Adımlar

Yenilikçi eğitim öğretim ortamlarının geliştirilmesi, modern eğitim anlayışının gereği olarak sürekli araştırma ve yeniliklere açık olmayı gerektirdiğinden okulumuzda BİGEP kapsamında Sıfır Atık Malzemeleri ile okul bahçesinin düzenlenmesi, hayvan barınağı ve okul ile pansiyonda dinlenme alanları oluşturulmuştur. 

Okulumuzda BİGEP kapsamında Sıfır Atık Malzemeleri ile okul bahçesinin düzenlenmesi, hayvan barınağı ve okul ile pansiyonda dinlenme alanları oluşturulmuştur. Öğrencilerin akademik başarılarına önemli katkılar sunabilir ve eğitim deneyimlerini zenginleştirebilir.

Bu uygulamaların amacını, aşağıdaki unsurların üzerinden ele alabiliriz:

Çevre Bilinci ve Sorumluluk: Sıfır Atık Malzemeleri kullanımı ve geri dönüşüm faaliyetlerinin okul içinde ve bahçesinde uygulanması, öğrencilerin çevre bilinci ve sorumluluğunu artırır. Bu uygulamalar sayesinde öğrenciler, doğal kaynakların korunması ve atık yönetimi konularında bilinçlenirler. Bu da sadece çevre bilinci değil, aynı zamanda toplumsal sorumluluk duygusunun da gelişmesine katkı sağlar.

Duyarlılık ve Empati Gelişimi: Okul bahçesinde yer alan hayvan barınağı ve dinlenme alanları, öğrencilere hayvan sevgisi ve bakımı konusunda deneyim kazandırır. Hayvanlarla etkileşimde bulunmak, öğrencilerin duyarlılık ve empati duygularını geliştirir. Bu da onların sosyal becerilerini ve duygusal zekalarını olumlu yönde etkiler.

Stres Azaltıcı Ortam: Okul ve pansiyonlarda dinlenme alanlarının oluşturulması, öğrencilerin stresini azaltır ve zihinsel olarak yeniden şarj olmalarını sağlar. Dinlenme alanları, öğrencilere öğrenme süreçlerinde önemli bir mola ve gevşeme fırsatı sunar. Dinlenme ve rekreatif aktiviteler, öğrencilerin zihinsel sağlığını korumalarına ve akademik performanslarını artırmalarına yardımcı olur. Topluluk Bağlarını Güçlendirme: Bu tür uygulamalar, öğrenciler arasında dayanışma ve işbirliği duygularını güçlendirir.

Okul bahçesinin düzenlenmesi ve ortak alanların kullanımı, öğrencilerin birlikte çalışma ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu da sınıf içi etkileşimlerde ve grup projelerinde daha verimli bir ortamın oluşmasına katkı sağlar.

Bu unsurların bir araya gelmesi, öğrencilerin akademik alandaki başarılarını destekler. Çevre bilinci, duyarlılık, stres yönetimi ve topluluk bağlarının güçlenmesi gibi unsurlar, öğrencilerin sadece akademik değil, aynı zamanda sosyal ve duygusal yönden de daha dengeli ve başarılı bireyler olmalarına katkı sağlar. Bu nedenle, Sıfır Atık Malzemeleri kullanımıyla okul çevresinin düzenlenmesi ve öğrenci odaklı dinlenme alanlarının oluşturulması, eğitimde daha kapsamlı ve etkili bir yaklaşımın bir parçası olarak değerlendirilebilir.

23-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-202423-05-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.05.2024 - Güncelleme: 23.05.2024 10:49 - Görüntülenme: 270
  Beğen | 4  kişi beğendi